Strigăt de disperare al unei învățătoare din Suraia (județul Vrancea) care se confruntă cu o situație alarmantă: are în clasă nouă copii cu grave probleme de comportament.
Ionica Repede, profesor învățământ primar la Școala Gimnazială Suraia, coordonator al activităților didactice la Clasa Pregătitoare, a adus la cunoștința Inspectoratului Școlar Județean Vrancea situația de la clasă, însă susține că până acum problema nu a fost rezolvată.
„Problema reală nu este aceea a numărului de elevi efectiv de la clasă. Aici este vorba de accesul tuturor copiilor la educație. Un copil cu probleme comportamentale nu poate fi integrat într-un colectiv cu număr maxim de elevi. Ei au dreptul la condiții speciale de învățare în învățământul de masă. Problema reală este a numărului mare de elevi cu cerințe speciale raportat la numărul de elevi din colectiv. Sesizarea a fost făcută pentru rezolvarea echitabilă a situației în interesului tuturor copiilor. Neimplicarea instituțiilor pentru rezolvarea acestei situații este ceea ce reclamăm noi”, a transmis cadrul didactic după ce a aflat reacția directorului școlii din Suraia.
Situația era cunoscută de către conducerea școlii (director George Ariton), pentru că acești elevi au urmat cursurile grădiniței, în schimb nu s-a luat nici o măsură pentru soluționarea acestui colectiv. La grădiniță elevii au fost în două grupe separate, două edificii separate, nicidecum într-un singur colectiv, cu un singur cadru didactic responsabil de siguranța lor fizică și emoțională.
Într-o reacție pentru presa locală (ZdV), directorul Școlii Gimnaziale Suraia, George Ariton (foto dreapta), a spus: „Doamna învățătoare are o clasă mare, de 28 de elevi, mulți cu cerințe educaționale speciale, dar momentan fără acte doveditoare. Solicită împărțirea clasei în două, astfel încât să-și poată desfășura activitatea în condiții apropiate de normal. I s-a explicat de multe ori că acest lucru ar încălca Legea 141 din august. Am discutat și la IȘJ situația, s-a luat legătura cu CJRAE pentru o evaluare profesionistă a elevilor”.
Întrebarea care se pune este ce a făcut directorul Ariton toată vara astfel încât să rezolve situația? Dacă abia acum anunță că a discutat problema la ISJ și abia în viitor se vor căuta soluții, asta înseamnă că nu s-a preocupat cu adevărat de problema pe care o știa sau ar fi trebuit să o știe de atâta timp.
Livia Marcu, inspector școlar general, a declarat legat de acest caz: ”Noi trebuie să respectăm legea. Elevii despre care vorbește doamna învățătoare nu au documente medicale care să ateste vreo problemă. Nu noi stabilim ce probleme medicale au elevii, ci sunt instituții abilitate care emit astfel de certificate. Inspectorul de specialitate din cadrul ISJ se va ocupa de caz și va participa la întâlnirile viitoare cu reprezentanții școlii și cu părinții”. (Cristi IRIMIA)
Memoriul învățătoarei din Suraia către ISJ Vrancea: