Finanțarea proiectului privind campusul universitar de la Focșani, proiect inițiat de fostul președinte al CJ Vrancea, Cătălin Toma, a picat după ce Ilie Bolojan (președintele PNL) a dat ordonanța austerității și a impus condiții aberante pentru ca proiectele de acest gen să fie finanțate în continuare.
Nu a fost singurul motiv pentru care finanțarea campusului a picat. Proiectul a stat aproape un an la Ministerul Educației (condus/controlat tot de PNL), pentru aprobare, iar apoi autoritățile județene și locale din Vrancea nu au reușit să se încadreze în termenul impus de Bolojan (19 august), ordinul de începere a lucrărilor fiind dat de CJ Vrancea pe 20 august, în ziua în care Primăria Focșani a dat autorizația de construire.
24 de ore au lipsit, așadar, ca proiectul să intre totuși la finanțare, în ciuda aberației lui Bolojan și a întârzierii de la Ministerul Educației.
În acest context, este de neînțeles cum un proiect poate fi ignorat de Guvernul României doar pentru 24 de ore întârziere!
Așa cum Ediție de Vrancea a scris deja, dosarul a stat la Misăilă la Primărie din 8 august până pe 20 august, primarul recunoscând că a sunat la ANIF pentru un ultim aviz abia pe 20 august, deși putea face asta pe 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 sau 18 august (ordonanța s-a dat pe 19 august).
Numai că astăzi am intrat în posesia avizului ANIF dat în anul 2023 fix pentru proiectul campusului (în imaginea de la final publicăm PRIMA corespondență pe tema asta – în februarie 2023 – referitoare la avizul ANIF emis în NOIEMBRIE 2023), în perioada în care Cătălin Toma era președinte! Deci, de fapt, pentru ce a sunat Misăilă la ANIF dacă avizul ANIF exista deja? Să răspundă public!
În aceste condiții, se nasc o serie de întrebări care trebuie lămurite de Primăria Focșani și Consiliul Județean Vrancea:
1. Avizul ANIF emis în anul 2023 mai era valabil în august 2025?
2. Pe lista documentelor cerute Consiliului Județean de către Primăria Focșani pentru a fi dată autorizația de construcție era trecut și avizul ANIF respectiv?
3. Ce conține certificatul de urbanism transmis de Primărie către CJ Vrancea, certificat aferent documentației proiectului? Se face referire și la avizul ANIF?
4. Ceea ce ANIF a precizat în avizul din 2023 este valabil și în prezent?
5. Au comunicat direct (nu prin intermediari) Misăilă și Halici (foto) pentru a rezolva situația neclarităților în privința avizului ANIF?
6. De ce primarul Misăilă – Habarnilă nu a sunat la ANIF pentru a lămuri problema pe 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 sau 18 august, ci tocmai pe 20 august, adică la o zi după ce știa că proiectul nu mai poate intra la finanțare deoarece Bolojan dăduse ordonanța pe 19 august?
7. Este adevărat că un om cheie din Primăria Focșani a fost în concediu fix în perioada respectivă și asta a contribuit, în plus, la întârziere?
8. Ce a făcut concret Dragoș Ciobotaru, președintele PNL Vrancea, și deputat PNL în funcție, în lunile iulie – august, pentru ca acest proiect să ajungă la finanțare având în vedere că șeful lui direct, Bolojan, era și este premier?
Sunt întrebări de bun simț la care Valentin Misăilă (primar PSD), Nicușor Halici (președintele CJ și al PSD Vrancea) și Dragoș Ciobotaru (PNL) trebuie să răspundă publicului cât mai curând posibil. Precizăm că CJ Vrancea nu a răspuns deocamdată solicitărilor ziarului nostru cu privire la acuzațiile lui Misăilă care a postat pe FB că instituția condusă de Halici a trimis dosarul campusului incomplet la Primărie. (Cristi IRIMIA)