- În ședința de Guvern de miercuri au fost adoptați indicatorii tehnico-economici pentru primul tronson din A7
- În primăvara lui 2022, utilajele vor lucra efectiv la autostrada care va uni Moldova de Muntenia, prin Focșani
- Oficialii guvernamentali țin cu dinții ca A7 să fie realizată cu bani europeni, prin PNRR
Vin vești bune de la Guvernul Cîțu despre Autostrada A7, care va lega Muntenia de Moldova și care va trece prin Focșani. Lucrul susținut în grupul instituțional creat la CNAIR de fostul ministru Ion Ștefan, actual deputat PNL de Vrancea, dă roade și arde etape importante pentru ca visul moldovenilor de a fi uniți cu țara printr-o șosea de mare viteză să prindă contur. După ședința de Guvern de miercuri, ministrul de resort, Cătălin Drulă de la Transporturi a anunțat că la finele lunii mai se va organiza licitație pentru construcția tronsonului Ploiești-Buzău din A7.
Tronsonul Ploiești-Buzău din A7 va avea o lungime de 63 km, 6 noduri rutiere, 160 de ha perdele forestiere și spații speciale pentru încărcare auto electrice. Până la finele lunii mai se va licita execuția lucrărilor.
”Urmează indicatorii pentru tronsoanele Buzău-Focșani și Focșani-Bacău, așa că A7 este tot mai aproape de a intra efectiv în lucru! Iar asta nu poate decât să bucure toată suflarea Moldovei!”, a anunțat deputatul liberal Ion Ștefan, printr-o postare pe rețelele de socializare. De altfel, ministrul Drulă spune că proiectul autostrăzii ”Unirea Principatelor”, care trece prin Focșani, a fost discutat în amănunt și cu oficialii europeni de la Bruxelles astfel încât finanțarea lucrărilor de execuție a șoselei de mare viteză să fie prinsă în Planul Național de Redresare și Reziliență. O componentă importantă a acestui proiect de infrastructură este cea verde, prietenoasă cu mediul, A7 urmând a fi încadrată de culoare verzi, cu arbori, iar de-a lungul ei vor fi realizate și piste de biciclete. A7 măsoară 320 de km de la Ploiești și până la Pașcani.
Ion Ștefan i-a făcut pe funcționari să vorbească aceeași limbă: autostradă pentru Moldova!
Adoptarea indicatorilor tehnico-economici pentru această porțiune a fost salutată de senatorul liberal de Buzău, Vlad Pufu, care a recunoscut că atunci când politicienii își fac un crez dintr-o dorință și o necesitate a unei întregi regiuni, atunci pașii birocratici pot fi parcurși rapid. ”Este o veste extraordinară, vom avea o autostradă modernă. La sfârșitul lui 2023- începutul lui 2024, se va circula pe autostradă de la București la Buzău. Principalul susținător al proiectului pentru A7 a fost Guvernul Orban și cel mai implicat dintre toți a fost deputatul Ion Ștefan, cel care a creat acel grup de lucru la CNAIR pentru a mijloci comunicarea între instituțiile de resort. Proiectul A7 va fi integrat în PNRR”, a spus, într-o intervenție la un post de radio regional, Vlad Pufu. La rândul său, deputatul de Vrancea Ion Ștefan transmite că autostrada care va traversa Moldova va însemna dezvoltare economică și le cere antreprenorilor din zonă să înceapă de acum să își calibreze business-urile având în plan și existența unei șosele de mare viteză. ”Pașii sunt concreți, am trecut de la vorbe la fapte și în primăvara anului viitor vom vedea utilaje care lucrează la autostrada A 7. În 2024, vrâncenii, buzoienii și toți moldovenii vor putea circula pe autostradă de la Focșani, Buzău spre București. Această investiție va însemna dezvoltarea zonei. Transmit un mesaj către antreprenorii din Vrancea să își ia în calcul în derularea afacerilor lor faptul că din 2024 vor avea la dispoziție autostradă”, a spus și deputatul PNL de Vrancea, Ion Ștefan.