În intervalul 16-20 noiembrie 2021, o parte a echipei de proiect a Școlii Gimnaziale „Alexandru Vlahuță”, Gugești, a participat la prima mobilitate din cadrul proiectului european ERASMUS+ cu titlul „BE GIFTED (Granted, Intelligent, Fascinating, Talented, Educated, Dare devils)” . Este vorba despre doamna consilier educativ MIRICĂ ALINA MARIA și doamna profesor pentru învățământul primar PRAJA DANIELA, în format fizic, cât și doamna director GRECU VIOLETA ANCA și domnul profesor ZAHARIA RICĂ, în format online. Activitatea a avut loc la Escòla Turbula din Sant Adria de Besos, Spania. Acest proiect este implementat pornind de la constatarea faptului că o mare parte dintre elevii cu abilități înalte întâmpină dificultăți în ceea ce privește relaționarea socială și integrarea lor în grupuri sociale și profesionale.
În cadrul mobilității, atât profesorii care s-au deplasat fizic, cât și cei care au optat pentru mobilitate virtuală, au participat la un curs de formare profesională livrat de doamna profesor MIRICĂ ALINA MARIA, expertul grupului de lucru al proiectului la nivel european în chestiunea problemelor specifice pe care le pune educarea elevilor cu potențial înalt. Astfel, delegațiile de profesori din cele cinci state europene care fac parte din proiect (Spania, Slovacia, Turcia, Italia și România) care au participat la această mobilitate, au trecut printr-un curs de formare în care au fost abordate tematici precum:
1. Aspecte specifice și comune în educarea elevilor cu potențial înalt
2. Abordarea educării elevilor cu potențial înalt din perspectiva ultimelor descoperiri în domeniul neuroștiințelor
3. Învățarea experiențială-sau cât de mult respectăm bio-fiziologia creierului uman în învățare?
4. Soluții în eficientizarea educației în cazul copiilor cu potențial înalt.
„A fost o experiență absolut impresionantă. Dincolo de ospitalitatea gazdelor noastre, de încântarea de a lucra într-un mediu atât de cald și stimulativ, totodată, am avut ocazia să colaborăm, în decursul celor trei zile de formare, pentru a sintetiza politicile educaționale, metodele și mijloacele de predare și evaluare cele mai potrivite nevoilor de formare a elevilor cu potențial înalt. Am constatat că majoritatea provocărilor cu care se confruntă atât dascălii, cât și elevii implicați în acest proces, sunt similare, particularitățile fiind puține și nerelevante. Prin urmare, a fost ușor să stabilim un teren comun de acțiune, instrumente specifice, precum și contexte care să faciliteze integrarea copiilor cu potențial înalt în grupurile sociale de congeneri” ne-a declarat, la întoarcere, coordonatorul proiectului, doamna profesor MIRICĂ ALINA MARIA.
„A fost o bucurie să fim alături de colegii noștri din echipa de proiect, fie și numai virtual, în cadrul acestor sesiuni de formare. S-a lucrat intens timp de trei zile, iar rezultatele sunt sigur că nu vor întârzia să apară. Cu siguranță ne vom schimba abordarea în lucrul cu elevii cu potențial înalt după acest training.” a declarat domnul profesor ZAHARIA RICĂ.
„O experiență inedită, caracterizată, în egală măsură, de profesionalism și de elitism, așa cum, de altfel, este firesc să fie dacă ținem cont de titlul și obiectivele proiectului. Perspectivele inovatoare ale cursului de formare vor schimba mentalități și abordări, sunt sigură!” a adăugat și doamna director GRECU VIOLETA ANCA.