18 persoane din Adjud, rămase fără ajutor social pentru că au refuzat să presteze orele obligatorii de muncă

Pentru 18 persoane din municipiul Adjud, administrația locală a decis ca ajutorul social să fie suspendat pentru că acestea au refuzat să presteze orele obligatorii de muncă în folosul comunității. Aceste persoane, apte de muncă, au fost chemate pentru a lucra la spații verzi, dar nu au vrut să muncească. „Am decis ca, încă din prima zi de muncă a acestui an, persoanele care beneficiază de ajutorul social să se alăture muncitorilor de la spații verzi și salubritate pentru a asigura curățenia orașului nostru. Din păcate, însă, o parte dintre cei care pot beneficia de acest venit minim garantat, nu vor să înțeleagă că noi, cetățenii, avem și obligații pe lângă drepturile garantate de stat, una dintre obligațiile dânșilor fiind aceea de a presta câteva ore de muncă în folosul comunității. Conform legii, urmarea firească a acestei atitudinii a fost sistarea plății venitului minim garantat încă din lunile noiembrie și decembrie ale anului trecut pentru 18 dintre dânșii”, a declarat primarul Florin Nechifor.

În situația în care, într-un interval de 3 luni de la sistarea plății, persoana în cauză refuză să efectueze acțiunile sau lucrările de interes local, aceasta își pierde dreptul de a solicita venitului minim garantat timp de 12 luni.

În prezent, 70 de adjudeni care primesc ajutor social sunt apți de muncă și au de efectuat în acest an un total 1046 ore de muncă în folosul comunității. Din cele 88 de dosare rămase în plată la Direcția de Asistență Socială Adjud, 43 de dosare au în componența lor persoane care, conform legii, nu sunt apte de muncă deoarece depășesc vârsta standard de pensionare sau asigură creșterea și îngrijirea unui copil în vârstă de până la 7 ani.

Citește și:   DJST Vrancea a derulat proiectul online de tineret ”TANDEM”. Acum, mai mult decât oricând, avem nevoie de prieteni!

Asistații social au obligația de a se prezenta pentru efectuarea orelor de acțiuni sau lucrări de interes local conform „Planului anual de acțiuni sau lucrări de interes local”, aprobat de către Consiliul Local al Municipiului Adjud.

Plata ajutorului social nu se face din bugetul local, ci direct de către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială din cadrul Ministerului Muncii și Protecției Sociale.

Trimite știrea prietenilor tăi!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.