Drumurile naționale din Vrancea, primul pas către modernizare. Directorul general al CNAIR a venit astăzi la Focșani. Punctele critice de pe traseul Dumitrești – Chiojdeni – Jitia – Vintileasca și Reghiu – Andreiașu de Jos, prioritatea nr. 1 pentru CNAIR

Mai mulți primari liberali din Vrancea le-au solicitat senatorului Cătălin Toma și deputatului Ion Ștefan, ministru al Lucrărilor Publice Dezvoltării și Administrației, să le intermedieze o întâlnire cu conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru a găsi soluții cât mai rapide și eficiente cu privire la rezolvarea problemelor legate de starea drumurilor naționale care traversează județul.

Astfel, au venit astăzi la Focșani directorul general al CNAIR, Mariana Ioniță, directorul general al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, Dănuț Pilă, și directorul Secției Drumuri Naționale Focșani, inginerul Marian Paraschiv, la întâlnire participând primarii PNL Emilian Dumitriu (Broșteni), Aurel Boțu (Tulnici), Nicolae Braicău (Ciorăști), Toader Gemănaș (Nereju) și Constantin Grigore (Chiojdeni). S-au discutat aspecte referitoare la drumurile naționale DN 23 A, DN 23 B, DN 2 R, DN 2 L, DN 2 M și DN 2 N, pe traseele cărora sunt zeci de puncte critice care pun în pericol viețile șoferilor și care țin în sărăcie comunități cu zeci de mii de vrânceni.

Directoarea Mariana Ioniță le-a promis primarilor prezenți astăzi că se va încerca rezolvarea cât mai rapidă a punctelor critice rezultate în urma calamităților de pe drumurile naționale din Vrancea.

În Vrancea sunt 490 de kilometri de drumuri naționale. Pe DN2N și DN2R sunt peste 30 de puncte critice, iar soluțiile tehnice alese până acum nu și-au dovedit eficiența, iar lucrările efective din ultimii ani au fost extrem de puține. Cele mai grave probleme sunt pe drumul de la Dumitrești până la Vintileasca, trecând prin Chiojdeni și Jitia. Sunt porțiuni întinse unde nu mai există asfalt, ci pământ și piatră. Și, atenție, vorbim de drumuri naționale. Pe DN 11 A de la Adjud la Podu Turcului sunt alte cinci puncte critice. Nu mai vorbim de DN 2 M, spre Reghiu și Andreiașu, acolo unde sunt tronsoane cu mari probleme de siguranță rutieră. Toate acestea se vor regăsi pe agenda CNAIR în lunile care urmează. Consider că întâlnirea a fost extrem de importantă, iar în acest an se vor vedea în mod concret acțiunile guvernării liberale în ceea ce privește repararea și modernizarea drumurilor respective”, a precizat senatorul Cătălin Toma, președintele PNL Vrancea.

Citește și:   Scrisoare deschisă către medicul Raed Arafat: ”E mai contagioasă Biserica decât o piață sau un supermarket? Autobuzele, magazinele, piețele și mall-urile sunt pline, iar Bisericile sunt goale! Mă doare asta!”

Ministrul Ion Ștefan a ținut să precizeze că primarii din Vrancea se vor putea întâlni periodic cu factorii de răspundere în privința planului care vizează modernizarea drumurilor naționale în județul Vrancea. ”Așa cum ne-a preocupat problema gazului și am adus la Focșani conducerea Transgaz, așa ne preocupă și problema drumurilor din județ. Facem astăzi un inventar al problemelor, le centralizăm și realizăm prima parte a planului prin care și județul Vrancea să aibă parte de drumuri naționale de calitate. Veți constata că guvernul Ludovic Orban nu va neglija infrastructura din Moldova”, le-a spus ministrul Ștefan celor prezenți.

La întâlnirea de astăzi au mai venit, în afara primarilor, și alți liberali de la Vintileasca (Ionel Tănase), Soveja (Ionuț Filimon), Andreiașu (Ionel Budeanu), Reghiu (Neculai Nemuț), Dumitrești (Adrian Banaurs) și Măicănești (Răzvan Pascu). Toți au făcut propuneri privind soluțiile pentru drumurile naționale aflate într-o stare precară în județ.

Trimite știrea prietenilor tăi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.