Cum arată un test de evaluare la disciplina Educație socială – Educație pentru cetățenie democratică

Partea I – Itemi obiectivi (alegere multiplă și adevărat/fals)

(20 puncte)

1. Bifează varianta corectă: (4 x 2p = 8p)

1.1. Care dintre următoarele este un drept fundamental al omului? (a, b, c sau d? )
a) Dreptul la răzbunare
b) Dreptul la educație
c) Dreptul de a impune legi
d) Dreptul de a conduce

1.2. Ce formă de guvernământ are România?
a) Monarhie absolută
b) Dictatură
c) Republică parlamentară
d) Republică semiprezidențială

1.3. Care este scopul principal al unei constituții?
a) Să stabilească impozitele
b) Să controleze cetățenii
c) Să stabilească organizarea statului și drepturile cetățenilor
d) Să promoveze religia majoritară

1.4. Într-un regim democratic:
a) Puterea aparține unui singur om
b) Nu există separația puterilor în stat
c) Alegerile sunt libere și corecte
d) Drepturile cetățenilor sunt ignorate

***

2. Adevărat sau Fals: (6 x 2p = 12p) Încercuiește A sau F

2.1. Într-un regim totalitar, presa este liberă. A sau F
2.2. Drepturile omului sunt garantate doar adulților. A sau F
2.3. Constituția României a fost adoptată în anul 1991. A sau F

2.4. Regimurile autoritare acceptă opoziția politică. A sau F
2.5. Dreptul la liberă exprimare este un drept fundamental. A sau F
2.6. Într-o democrație, cetățenii pot participa la luarea deciziilor politice. A sau F

Partea a II-a – Itemi semi-obiectivi (completare, asociere)

(30 puncte)

3. Completează spațiile libere: (5 x 2p = 10p)
3.1. Un regim politic în care puterea este concentrată în mâinile unei singure persoane este numit __________.
3.2. Dreptul fiecărui cetățean de a alege și de a fi ales se numește dreptul la __________.
3.3. Constituția este legea __________ a unui stat.
3.4. Într-un stat democratic, separația puterilor este realizată între legislativ, executiv și __________.
3.5. România este o republică __________.

4. Potrivește fiecare concept (A, B, C, D sau E) cu definiția sa (1, 2, 3, 4 sau 5): (5 x 2p = 10p)

A. Regim totalitar
B. Regim democratic
C. Drepturile omului
D. Constituție
E. Regim autoritar

______________ 1 – Set de reguli fundamentale care reglementează funcționarea statului

______________2 – Sistem politic bazat pe respectarea libertăților și alegerilor libere

______________3 – Sistem în care o persoană sau un grup controlează absolut toate aspectele vieții

______________4 – Drepturi fundamentale recunoscute tuturor ființelor umane

______________5 – Regim politic cu lider puternic și libertăți limitate, dar fără control total

5. Alege și scrie două drepturi fundamentale ale copilului: (2 x 5p = 10p)
(Se acordă punctaj pentru formulare corectă și explicație succintă)

Partea a III-a – Itemi subiectivi

(50 puncte)

6. Răspunde în 5-7 rânduri: (20p)
Explică printr-un exemplu cum funcționează un regim democratic și ce rol are cetățeanul într-un astfel de regim.

7. Redactează un scurt eseu (10-12 rânduri) despre importanța respectării drepturilor omului într-o societate democratică. (30p)

Sugestii de inclus: Ce sunt drepturile omului? De ce este important să fie respectate? Ce se întâmplă într-o societate unde acestea sunt ignorate?

***

Barem orientativ de corectare:

Itemi obiectivi: 20p (1p/item corect)

Itemi semi-obiectivi: 30p (2p/completare/asociere, 5p/drept copil)

Răspuns scurt (subiectiv): 20p (claritate, exemple, coerență)

Eseu: 30p (structură, conținut, exprimare, argumentare)

PROMO

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.