Un vrâncean a apelat 112 de peste 5000 de ori. Județul Vrancea menține numărul de apeluri non-urgențe ridicat.

În anul 2022, în județul Vrancea, mai mult de jumătate dintre apelurile recepționate la Serviciul de urgență nu au fost urgențe. Este vorba despre 93.016 (53,45%) de apeluri în care cetățenii au solicitat informații sau au semnalat situații care nu sunt de competența Serviciului 112 și pentru care nu era necesară intervenția agențiilor specializate de intervenție (Ambulanță, Poliție, Pompieri, SMURD, Jandarmerie, Salvamont).

O singură persoană din județul Vrancea a apelat abuziv numărul 112 de 5.031 de ori în anul 2022, fără a le comunica operatorilor 112 date despre vreo urgență sau le-a adresat cuvinte jignitoare. Numărul total al apelurilor în anul 2022, în județul Vrancea, a fost de 174.009, iar dintre acestea doar 80.993 de apeluri (46,55%) au fost urgențe și au fost de competența agențiilor specializate de intervenție. Cele mai multe apeluri au reprezentat urgențe medicale și au fost transferate către Ambulanță – 57.046 (45,16%). De asemenea, către ISU-SMURD au fost transferate 24.648 (19,51%), către Poliție – 33.738 (26,71%), către Jandarmerie – 8.635 (6,84%) și către alte agenții – 2.240 (1,77%).

Sunt multiple situațiile în care, pentru gestionarea unui caz, este necesară intervenția colaborată a mai multor agenții.
La nivel național, numărul unic de urgență 112 este apelat, în continuare, de la an la an, tot mai responsabil. În cele mai multe județe ale țării, peste jumătate dintre apeluri au reprezentat urgențe reale. În anul 2022, operatorii STS au preluat 10.248.377 de apeluri. Urgențele au reprezentat 57,82% din numărul total al apelurilor recepționate. Diferența de 42,18% au fost non-urgente.

***

În fiecare an, la data de 11 februarie este marcată Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112, număr unic pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, la care sună cei care au nevoie de ajutorul agențiilor specializate de intervenție. În România, Sistemul național unic pentru apeluri de urgență a fost înființat în urmă cu 19 ani și este administrat de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).
Este esențială apelarea 112 cu responsabilitate doar în situații de urgență.
Informații utile privind apelarea Serviciului de urgență 112 pot fi consulate accesând pagina: https://www.sts.ro/ro/intrebari-frecvente-112.

Îmbunătățirea calității serviciilor oferite cetățenilor și agențiilor de intervenție reprezintă pentru STS o prioritate permanentă.

Biroul de Presă al STS

PROMO

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.