Reclamă înșelătoare. Paco are o cifră de afaceri de 50 de milioane de euro și anunță că susține cultura cu… 2.000 de euro. De fapt, Paco face cei 2.000 de euro de la cei care nu au baftă la tragerea la sorți.

Paco apelează la o manieră înșelătoare, cel puțin jenantă (pentru imaginea sa), în a se promova și a încerca să pară că susțină cultura. Într-un anunț pe FB, Paco precizează că oferă „100 de bilete la teatru pentru clienții ce aleg să participe la concursul nostru”.

În realitate, Paco oferă 50 de invitații duble celor care vor ieși câștigători în urma tragerii la sorți, nu celor care vor alege să participe la tombolă, așa cum a anunțat compania condusă de Feliciu Paraschiv (foto).

Să admitem că anunțul este formulat de o manieră înșelătoare dintr-o greșeală de strategie de comunicare, dar ceea ce surprinde neplăcut este faptul că Paco consideră că așa „susține și arta, cultura și dezvoltarea comunității locale”. Să facem câteva calcule simple: 50 de invitații duble înseamnă 100 de bilete, prețul unui bilet fiind de 100 de lei. Așadar, 10.000 de lei (2.000 de euro) reprezintă echivalentul premiilor anunțate de Paco, însă această sumă va fi recuperată integral de la participanții la tombolă care nu vor câștiga în urma extragerii!

Practic, Paco nu pierde nimic și nici nu oferă nimic de la sine, câtă vreme cei 2.000 de euro îi obține de pe urma unei campanii înșelătoare.

Cu o cifră de afaceri de 50 de milioane de euro în anul 2023 și cu un profit de aproape 2 milioane de euro, este jenant să anunți că susții cultura cu…  2.000 de euro, bani pe care-i faci de pe urma celor care cumpără special de la tine (câteva sute, poate mii)  în speranța că vor câștiga, dar nu se va întâmpla acest lucru decât pentru 100 de persoane (norocoase în urma tragerii la sorți). E de ajuns ca 500 de persoane să cumpere cu 20 de lei în plus față de cât ar fi cheltuit în Paco la un moment dat (100 de lei în loc de 80 de lei să spunem) și deja suma de 10.000 de lei a fost recuperată de organizatorul tombolei.

A susține ceva cu adevărat (cultura în cazul de față) înseamnă să faci un efort financiar și din profitul tău obținut în mod uzual (nu printr-o campanie cu mesaje înșelătoare) să oferi clienților tăi gratuit (prin tragere la sorți) un număr de bilete la teatru, fără a-i condiționa să cumpere de o anumită sumă. (Cristi IRIMIA)

 

PROMO

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.