De la diesel și benzină spre hibrid și electric. Adrian Mitrea, specializat pe jurnalism auto, explică trendul în industria auto!

Ziaristul Adrian Mitrea (www.0-100.ro), specializat în jurnalismul auto, a realizat mai multe analize cu privire la modul în care șoferii aleg să se poziționeze față de trendul european. Punând cap la cap informațiile rezultate și din cercetările sociologice, cumulat cu chestionarele realizate la nivel european, dar și național, au rezultat informații extrem de interesante despre ceea ce va urma în următorii 5 – 10 ani în țara noastră.

Motorul cu ardere internă moare rapid, în contextul în care doar 33% dintre clienții de automobile spun că ar mai cumpăra așa ceva, la următoarea achiziție de mașină, reiese dintr-un studiu al Băncii Europene pentru Investiții (BEI). În contrapartidă, 67% dintre respondenți spun că viitoarea lor mașină va fi hibridă sau electrică. Studiul mai arată preocupări deosebite ale oamenilor pentru reducerea emisiilor: 78% dintre respondenți spun că fac tot ce pot, iar 54% dintre tinerii europeni spun că deja își cumpără haine second hand pentru a reduce poluarea”, scrie Adrian Mitrea pe site-ul pe care-l deține.

9,1% din cele 9,7 milioane de autoturisme înmatriculate în 2021 au fostelectrice, conform datelor ACEA. Circa 33% dintre clienții europeni de automobile vor alege o motorizare pură diesel sau benzină când își vor schimba mașina. Alți 39% vor alege ceva hibrid, iar 28% ceva pur electric, potrivit studiului BEI. Se poate concluziona că avem deja un indicator despre cum va arăta piața de automobile în doar câțiva ani.

Pe segmente de vârstă, oamenii de 30-65 de ani din UE ar alege ceva hibrid, în timp ce respondenții mai tineri (15-29 ani) pun hibridul pe ultimul loc (31%), dar în schimb ar alege fie ceva pur benzină sau diesel (35%) sau ceva electric (34%).

Din concluziile studiului legate de piața auto se poate observa cum, în aproximativ cinci ani, preferințele publicului s-au schimbat radical. Mașinile electrice erau privite drept niște curiozități, iar acum sunt văzute ca o alternativă viabilă. Dacă în urmă cu cinci ani varietatea de mașini electrice și hibride era destul de redusă, iar costurile de achiziție mari, în prezent aproape orice marcă auto are măcar un model electric în gamă și mai multe hibride. Fiind abia 2022, este foarte probabil ca utilizatorii de automobile să renunțe la diesel și benzină cu mult înainte de termenele avansate de diverse state din Europa ca ani în care vor interzice vânzarea de mașini noi pe combustie (anii 2030, 2035, 2040)”, a mai precizat Adrian Mitrea pe site-ul său.

PROMO

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.