”Licitaţia pentru primul tronson din A7, adică 63 km dintre Autostrada A3 (Dumbrava) şi Buzău, a fost trimisă la Agenţia Naţională de Achiziţii Publice (ANAP)”, se arată într-o postare publică a președintelui CJ Vrancea, Cătălin Toma.
”Imediat după validare va fi publică pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice pentru depunerea de oferte în vederea începerii execuției efective a lucrărilor! În maxim 3 luni va fi scos la licitație și sectorul Buzău – Focșani! Împreună cu deputatul Ion Ștefan am susținut și am făcut demersuri permanente în ultimii ani pentru ca Autostrada Moldova să devină realitate. Iată că suntem aproape de un moment istoric, așteptat de multă vreme de vrânceni, moldoveni și nu numai”, a adăugat Cătălin Toma.
Nu mai este un secret că Toma și Ștefan, parlamentari în mandatul 2016 – 2020 au insistat pentru acest proiect de fiecare dată în ședințele de Guvern de la București, fostul ministru al Dezvoltării conducând personal toate ședințele care vizau Autostrada A7 Moldova.
”Proiectul tehnic de execuţie este deja făcut şi parte din documentaţie, iar imediat după semnarea contractului, constructorul va putea intra în teren”, a anunțat astăzi ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Termenul de execuţie a lucrărilor este 20 de luni, iar autostrada este împărţită în 3 loturi:
1) Nod Dumbrava pe A3 Bucureşti – Ploieşti – Mizil: 21km
2) Mizil – Pietroasele: 28,35km
3) Pietroasele – Buzău: 13,90km
Sunt prevăzute şase noduri rutiere, 42 de poduri/pasaje/viaducte, patru parcări/spaţii de servicii şi două centre de întreţinere, precum şi perdele forestiere de-a lungul întregii autostrăzi şi staţii de încărcare pentru vehicule electrice în spaţiile de servicii. La finalul întregului proiect, vor fi 320 km de la Paşcani până la autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti (Dumbrava), trecând pe lângă Bacău, Adjud, Focşani şi Buzău. A7 este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră propus în PNRR. Până la sfârşitul anului vor fi scoase la licitație și tronsoanele Focşani – Bacău şi Bacău – Paşcani.