Delegații Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și ai firmei care realizează documentația pentru drumul expres Focșani – Brăila au organizat astăzi o dezbatere la Focșani, pentru a discuta despre traseul drumului în cauză.
La discuții a luat parte Ion Ștefan, ministrul Lucrărilor Publice, care a participat în mod frecvent la ședințele de lucru de la CNAIR și Ministerul Transporturilor cu privire la marile proiecte de infrastructură care vor lega Moldova de restul țării și din care Vrancea face parte.
Au mai fost prezenți reprezentanți ai Primăriei Focșani și ai instituțiilor care trebuie să elibereze avize construirea drumului expres, dar și primari din localitățile pe unde va trece. Pentru drumul expres au fost elaborate până acum patru posibile variante de traseu, care mai pot fi modificate. Reprezentanții firmei care realizează studiul de fezabilitate și proiectul tehnic de execuție au arătat că, în funcție de variantă, traseul drumului expres are o lungime între 75 și 81 de km și are cinci noduri rutiere.
Nodul din capăt al drumului expres Focșani – Brăila va fi situat la sud – est de Focșani și va asigura descărcarea traficului de pe viitoarea autostrada A7.
Ion Ștefan, ministrul Lucrărilor Publice, a solicitat în mod special ca toate problemele legate de drumul expres să fie rezolvate de la început, cum ar fi dacă acesta va fi legat de centura Galațiului, pentru a nu mai fi nevoie de intervenții după realizarea obiectivului. ”Vă rog să tratați în mod unitar acest proiect, ca să nu ne trezim după un 1 an, 2 ani că mai trebuie să facem ceva. Trebuie să gândim în ansamblu această investiție, pentru că este foarte importantă. Noi în România avem o mare problemă cu lucrurile care nu sunt duse de la început la sfârșit și vreau ca la drumul expres Focșani – Brăila să nu se întâmple acest lucru. Vom introduce acest drum în programul de reziliență și vom avea asigurată finanțarea din fonduri europene”, a spus Ion Ștefan, ministrul Lucrărilor Publice.
De asemenea, acesta a cerut ca traseul drumului expres să nu treacă prin situl Natura 2000 și alte rezervații, pentru a evita orice piedică care ar putea apărea în calea proiectului. Reprezentanții CNAIR au arătat că există o șansă mare pentru realizarea drumului expres, întrucât investiția este legată și de rentabilizarea proiectului podului de la Brăila peste Dunăre. (Ana A.)