Dacă primarul Focșaniului ar folosi regulat bicicleta pentru a călători în Focșani, am putea spune că dă un exemplu bun. Dar când folosește aproape non-stop mașina (și nu este una electrică), atunci nu putem decât să ne gândim că ia bicicleta doar pentru imagine, de două – trei ori pe an.
Și mai este un lucru: periodic, Primăria Focșani anunță că s-au înregistrat mii de călătorii cu bicicletele puse gratis la dispoziție de către municipalitate. Da, s-or fi înregistrat. De către elevii care nu au 18 ani, deci nu au permis, sau de alte persoane care oricum foloseau biciclete și înainte. Relevant ar fi de știut numărul șoferilor care și-au lăsat mașina acasă și au folosit bicicleta sau trotineta electrică prin oraș.
Însă așa cum arată traficul în Focșani, putem deduce ușor că 99% dintre șoferi nu au renunțat la mașină. Iar unul din obiectivele proiectului de resistematizare viza fix acest lucru: ca un mare număr de șoferi să treacă de la mașini la bicicletă. Așteptăm statistici oficiale la acest capitol! (Cristi IRIMIA)
PS: Da, mersul pe bicicletă trebuie promovat ca mijloc alternativ extrem de benefic pentru sănătate, dar și pentru a avea un oraș mai puțin poluat. Aici este bine că se încearcă promovarea la acest capitol!