Tronsonul de autostradă care va fi ca o centură a Focșaniului va fi dat în folosință săptămâna viitoare. Momentul este așteptat de mai mulți ani de către vrânceni și nu numai, cei care aflau în perioada 2019 – 2020 că de la Focșani la București se va circula pe autostradă în câțiva ani. La acea vreme, dar și ulterior, administrația liberală (centrală și județeană) rezolva problema cea mai importantă la o astfel de investiție: problema birocratică, cu tot ceea ce a presupus acest lucru. Puțini au crezut, mulți se vor convinge acum.
Iar, firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu au lucrat rapid și eficient în ultimii 2 ani, astfel că ne aflăm, practic, în fața unui moment istoric. Așadar, realizarea acestei autostrăzi a fost posibilă datorită introducerii de către PNL în PNRR a proiectului A7, la care s-au adăugat realizarea pașilor procedurali aferenți până la scoaterea la licitație a execuției și execuția propriu-zisă. Alții de prin PSD vorbesc acum de autostradă, deși nu au nici un merit.
Pentru că de 2 ani Umbrărescu își face treaba, iar până acum 2 ani și ceva administrația liberală și-a făcut treaba, pentru ca firmele omului de afaceri să poată executa contractul de realizare a autostrăzii Buzău – Focșani.
CMF: 11240002
CNAIR anunța în urmă cu câteva zile că lucrările evoluează foarte bine pe şantierul Autostrăzii Buzău – Focşani, iar deschiderea circulaţiei pe toate cele 4 loturi (82,44 km) va fi posibilă în acest an.
DRDP Iași anunța, de asemenea, pe 26 octombrie:
“În această perioadă, constructorul este mobilizat pentru finalizarea lucrărilor pe cele 4 loturi ale Autostrăzii A 7 Buzău – Focșani (Lotul 4, Mândrești-Munteni – Focșani-Nord), astfel:
Asfaltul este turnat pe toată lungimea lotului, marcajele sunt executate aproape în totalitate, iar dintre lucrările specifice acestei etape amintim:
– montare parapet median și lateral
– montare panouri anti-orbire
– montare panouri fonoabsorbante
– semnalizare orizontală și verticală
– taluzări, amenajare peisagistică